Sähkön kilpailutus

Helppohinnan sähkön kilpailutus kestää keskimäärin 6 minuuttia!
Käyttäjämme säästävät kilpailuttumalla keskimäärin 107€/vuosi!

tai arvioi liu'uttamalla

Arvioitu vuosikulutus (kWh)
8000 kWh

Mitä kotivakuutus korvaa?

Ihmiset ajattelevat ja puhuvat mielellään siitä, mikä on huonosti. Lehdet ja sosiaalinen media ovat täynnä kertomuksia siitä, miten vakuutusyhtiö on jälleen jättänyt korvaamatta vahingon jos toisenkin. Harvemmin näkee kiitoksia, jotka on osoitettu vakuutusyhtiölle hyvin hoidetuista korvauksista – ainakaan medioissa. Ja korvattuja tapauksia on muuten paljon. Varmasti kaikki vakuutusyhtiöt saavat päivittäin positiivista asiakaspalautetta, josta suurin osa ei kuitenkaan ikinä löydä tietään päivänvaloon yhtiön pimeiden arkistojen syövereistä.

Vakuutusehdoissa määritellään korvattavat ja ei-korvattavat tapaukset. Olemme uudenlainen digiyhtiö, mutta meidän korvausperiaatteemme ovat pääosin hyvin samanlaiset kuin vanhemmissakin vakuutusyhtiöissä. Tuskin kukaan osaa vakuutusehtoja ulkoa, eivät edes vakuutusalan ammattilaiset, mutta niistä kannattaa tarkistaa oma tapaus ja heti perään se, mitä turvia omaan vakuutukseen kuuluu, ennen kuin lähtee hakemaan korvauksia. Seurauksena on vähemmän mielipahaa ja pettymyksiä, jos vakuutus ei tapausta korvaakaan, kun ehdot eivät täyty tai vakuutus ei ole tarpeeksi kattava. Nostin tähän muutaman poiminnan.

(Pääperiaate on, että vahingot ovat äkillisiä ja ennalta arvaamattomia.)

Jos sinulla on kattava kotivakuutus, voit hakea korvausta, kun:

  1. Vakuutettua irtaimistoa rikkoutuu muuton yhteydessä. Kun muutetaan Suomessa vakinaisesta asunnosta toiseen, irtaimistovakuutus on voimassa kaksi kuukautta muuton alkamisesta.
  2. Sähkölaite rikkoutuu sähköilmiön, kuten oikosulun tai ylijännitteen seurauksena.
  3. Älylaite rikkoutuu esimerkiksi kastumisen tai putoamisen seurauksena. Kotivakuutus korvaa älylaitteelle aiheutuneet vahingot, jos ne sattuvat kotona, mutta myös matkustaessa tai työpaikalla.
  4. Matkustaessa Suomessa tai ulkomailla matkatavara, kuten esimerkiksi kamera tai älylaite hajoaa tai varastetaan.
  5. Lukitusta autosta varastetaan kotivakuutuksen irtaimistovakuutukseen kuuluvaa tavanomaista tavaraa (ei siis mitään arvotavaraa).
  6. Vuotovahingon seurauksena asunnosta tulee asumiskelvoton. Voit hakea korvausta sijaisasumisesta aiheutuneisiin kustannuksiin korjaustöiden ajalta.
  7. Asuntoon kohdistuu merkittävä vahinko esim. tulipalo. Vakuutuksesta voi tuolloin hakea korvausta henkisen vamman hoidosta.

Ja tässä on vain murto-osa siitä, mitä kotivakuutus korvaa. Mitä tahansa näistä (ja paljon muuta) voi tapahtua kenelle vain, joten onhan se kotivakuutus hyvä olla olemassa. Kaiken varalta. Meidän tehtävämme on toki korvata asiakkaalle kuluja, jos jotakin ikävää tapahtuu. Ennen kaikkea pyrimme kuitenkin ehkäisemään vahinkoja: rahalla ei voi paikata kaikkea!

Alussa muuten sanoin, että positiivisia palautteita näkee harvemmin. Siksi tähän loppuun on pakko laittaa yksi vastaanottamistamme positiivisista asiakaspalautteista, jonka asiakkaamme Juha meille lähetti asioituaan verkkosivuillamme: ”Teillä on oikea tyyli tehdä verkkopalvelua. Pakkomyyntiä ei ole, asiat ovat sitä mitä vakuutusehdoissakin on eikä asiakasta viedä narussa. Tykkään paljon tästä vakuutusten selkeästä esittelystä.” Ei tällaisia palautteita pidä jättää pimentoon. Niistä tulee niin hyvä mieli.

Jätä kommentti